úterý 11. září 2012

Že by dobrý ročník?

Když v září jdeme na první "míčové hry pro mladší žactvo", je to tak trochu sázka do loterie. Kdo bude pokračovat ze "starých" mazáků? Jaké přijdou nové děti? Budou šikovné? Nebudou zlobit? Neobjeví se mezi nimi nějaký sígr? Přijde jich dost? Nebude jich moc?

Nevím, čím to je, ale tentokrát samá příjemná překvapení. Přibylo několik holek, takže by z toho mohla vykrystalizovat celkově ukázněnější sestava. A doopravdy, zatímco jindy bývají děti první hodinu po prázdninách rozjívené a není je možné zpacifikovat, tentokrát jako by hned první hodinu přišly až nezvykle poslušné děti, křiku o trochu míň než jindy, a co jsem musel ocenit, všechny zatím vypadaly, že se těší, že si přišly doopravdy zasportovat a ne zlobit.

Dokonce i rozcvička proběhla hladce a valná většina se snažila provádět podobné cviky, jaké jsem předváděl já. A když došlo na cvičení na kruzích, znovu šok. Všichni nováčci, včetně těch nejmenších holčiček, zvládli kotoul vzad. Je pravda, že jsem kruhy nechal trochu níž a sem tam někoho popostrčil, ale vzpomínám si, jaké loni byly se stejným cvikem problémy.

A pak už začala vybíjená. Loni nám trvalo několik měsíců, než se některým menším dětem podařilo jakž takž přehodit míč na druhou polovinu. A dnes? Žádný problém, i když sem tam bylo vidět, jak děti mají k velkému míči respekt. A kluk s největší ránou? Kupodivu se nesnažil z mrňousů udělat placku, ale ubral na síle a vybíjel je do nohou. Že by přes prázdniny dostal rozum?

Třeba je to doopravdy dobrý ročník. Uvidíme, jak dlouho mi vydrží nadšení. Ale musím přiznat, že to není letošní první pozitivní šok. Jeden kamarád má syna ve věku, kdy by nebylo marné začít s atletikou. "Žádný problém," prohlásil jsem a dal mu telefonní číslo na trenérku v nejbližším oddíle. Dětí je málo, už několik let berou každého, kdo přijde. Hluboký omyl. "Mají plno," hlásil kamarád. Napodruhé jsem mu tedy poslal rovnou dva kontakty do už trochu vzdálenějších oddílů. To už určitě zabere. A zase nic, zase plno. Zásoba známých trenérů mi už pomalinku dochází a mladý atlet ještě pořád nemá svůj oddíl.

Že by zafungovala olympiáda v Londýně? Nebo příklad Špotákové a rychlých holek? Nebo rodiče v krizi hledají levnější sporty? Na každý pád je to dobrá zpráva. Tak ať nám ten dobrý ročník přinese samé dobré sportovce.  

Žádné komentáře:

Okomentovat