neděle 7. února 2016

Dálkový ovladač na počasí

To bylo pořád řečí, že neporučíme větru ani dešti. Objevil jsem nástroj, kterým ovládám počasí naprosto spolehlivě. Stačí si vzít do báglu na dlouhý nedělní běh foťák a můžu si být jistý, že bude hnusně, zataženo, občas popadají nějaké ty trakaře. A viditelnost? Tu by snad měli raději přejmenovat na neviditelnost. Když jsem si takhle naběhl dvě neděle za sebou, napotřetí jsem ráno koukl z okna. Souvisle šedivá obloha, která každou chvíli hrozila protržením. Teploměr se placatil někde kolem nuly. Brát foťák do té sloty vážně nemělo cenu.

A jak myslíte, že to dopadlo? Žádný déšť žádný sníh, nakonec bylo vidět na kilometry daleko. A aby mě příroda ještě trochu pošťouchla, když jsem se konečně vyškrábal na vyhlídku nad Prahou, mraky se rozestoupily a vykouklo slunce. Sice jen nakrátko, ale dost dlouho na to, abych si drbal hlavu. A to jsem ještě netušil, jakým fofrem zmizí sníh, takže obrázky zasněžené Prahy se zkrátka nekonají.



Poslední lednovou neděli jsem se rozhodl, že tu kletbu svatého Petra konečně zlomím. Startoval jsem něco po osmé a na obloze jsem v té chvíli doopravdy neviděl ani mráček. A jak vypadalo počasí o nějaké tři hodiny později? Šedivé nízké mraky a náběh na déšť. Ovladač zase zafungoval.

Během těch čtyř nedělních výběhů jsem si vyzkoušel všechno, co nám letošní zima nabídla. Mráz, že mi málem upadly prsty (mně stačí málo). Sníh, který mi nádherně vyčistil podrážky. Náledí, oblevu, suchý asfalt, mokré bahno, mlhu, vítr, bezvětří, mraky, jasnou oblohu. Zjistil jsem, že mít foťák po ruce je skvělá věc, i když občas výsledky za moc nestojí (ale to je nejspíš rukama). Sem tam se dá pořídit nějaký slušný snímek zblízka.


A závěr mých fotograficko-běžeckých pokusů? Mám radost, že nový běžecký batoh mi umožnil běhat s foťákem. Škoda, že zatím se foťák osvědčil především jako zátěž. Ale třeba se jednou svatý Petr splete a pošle mi ve správnou dobu správné počasí. Budu to občas zkoušet i nadále, ale asi už ne každou neděli.  Ještě že někdy se dá slušný obrázek pořídit i z okna na záchodě.

2 komentáře:

  1. :).. je skvely, ze vis, co funguje:)
    Ja jsem nikdy fotak nemel. vlastne vzdycky beham s nejakym mobilem.. Takze -- znamena to sice obcas sundat bagl, vyndat to moje "padlo":).. ale fotky muzu mit.. Pravda je, ze na zavody je to bud tak hluboko, nebo dokonce v depu.. ze je zajisteno, ze bodou skvele zabery..
    MSF! At se dari, at to beha, at to foti!!! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Jen jsem se nezmínil, že to focení při běhu trochu zdržuje :-) No ale někdy se to může hodit jako dobrá výmluva, proč je výsledný čas mizerný.

      Vymazat