středa 7. března 2012

To snad nemyslíte vážně

Člověk se nemá na nic těšit. Ušetří si zklamání. Když jsem zjistil, že Triexpert otevírá novou prodejnu v místech, která jsou pro mě příjemně blízko, byl to důvod k těšení. Jaro na krku, nohy se mě nedávno ptaly, jestli už si nezaslouží nové botičky.

Už jsem nějaké ty běžecké střevíce protancoval, takže mám celkem jasno, jaké boty se budou líbit nejen mým nohám, ale také mně. Samozřejmě v tom není čisté racionálno. Občas se do nějaké značky člověk zamiluje. A já sice občas nevěrně přelétnu k jinému výrobci, ale na srdci nosím vytetovanou tu svou jedinou a nejoblíbenější - botu.

A tak, s jasnou představou v hlavě, jsem vyrazil. Nablýskané průčelí, dveře se samy otvírají a já vstupuji do vysněného běžeckého ráje. Krásně přehledný regál plný nádherných bot všech možných typů a značek. Všech?  Aha, tak všech ne. Tu svoji značku marně hledám.

Prodavačka zatím zasvěceně diskutuje se zákazníky přede mnou. Musím uznat, že mluví přesvědčivě a ochotně reaguje na všetečné dotazy. Ty zatím neberou konec, takže využívám čas a zkusím se rozhlédnout po prodejně. Třeba jsem přehlédl nějaký velký regál za rohem, kde na mě vyskočí záplava těch mých favoritek.

Ne, za rohem už žádný podobný regál není. Ještě se utěšuji poslední jiskřičkou naděje, že zásilka od Asicsu se zdržela. Slečna už odpověděla na všechny záludné dotazy a s úsměvem míří ke mně. Stačí jedna věta a jiskřička je definitivně uhašena: "Ne, bohužel, nedošlo k dohodě s dodavatelem. Asics prodávat nebudeme. Ale určitě si vyberete z jiných značek."

I když je slečna sympatická a ochotná, nedovedu skrýt své rozčarování. Možná se chovám jako trucovité děcko, ale mně teď zrovna jiné značky nezajímají. Poděkuji a vyklidím pole. Budu se tedy muset poohlédnout jinde.

Jen mi není jasné, jak je možné, že běžecká speciálka, která ve svém segmentu bojuje o pozici jedničky na našem trhu, může bez mrknutí oka vynechat značku, která je pro velké procento konzervativních běžců jasnou volbou. Je tak bohatá, aby oželela možná třicet procent a možná ještě o chloupek více zákazníků?
Opravdu nebylo možné dojít k nějaké rozumné dohodě?

Nepatřím mezi zákazníky, kteří nutně potřebují poradit. Už poměrně přesně vím, co chci. Klidně bych své boty mohl objednávat na internetu, ale bylo mi hloupé svým malým dílkem nepřispět prodejně, která podporuje začínající běžce a poskytuje jim cenné rady a služby. Teď ale asi budu muset. Škoda.


   




4 komentáře:

  1. Neznám vztahy Asics a Triexpert, ale obecně záleží na podmínkách, jaké firma nabídla. Nejde jen o marži (i když o tu jde samozřejmě především), ale také o možnosti reklamace, výši objemu objednávek atd. Vím například, že jsou firmy, které mají v podmínkách, že když obchod má zájem o prodej bot, musí prodávat i textil této značky. Což se obchodu nemusí zdát až tak výhodné.

    Ale tak to chodí. V každé hospodě taky nemají Prazdroj.

    Víc mi na Triexpertu vadí, že tam boty v regálech nejsou seřazeny podle žádného systému. Ani podle značek, ani podle způsobu užití (silnice, kros, závodky atd.). Nejsou ani popsané, jak to zbývá téměř všude jinde zvykem. Prostě tam chybí cedulka "Adidas XYZ, 2999 Kč, vel. 7-13 UK". Aspoň tak to (ne)funguje na Smíchově. Prodavači jsou sice ochotní a modely bot znají, ovšem popisy zboží prostě patří k základnímu zákaznickému komfortu.

    OdpovědětVymazat
  2. Ja posledni dobou Triexpert taky nemusim. A taky me to mrzi, driv jsem tam chodila rada... ale co, jsou i jine prodejny, neda se nic delat :)

    OdpovědětVymazat
  3. Také jsem byl věrným zákazníkem triexpertu, ale jako srdcař k Asicsu jsem se teď přesunul do asics outlet storu Štěrboholy a nakupuji zde velice rád. Skvělá obsluha, prodávají co já chci a ceny jsou taky hodně dobré.

    OdpovědětVymazat
  4. To je pravda, Štěrboholy jsou super, taky tam občas zajedu. Bohužel vždy odejdu ještě i s tričkem a s ponožkama...:o) J.J.

    OdpovědětVymazat